המדריך להקמת חצר אנגלית

בונים בית פרטי? חושבים על הקמת חצר אנגלית? הביטוי “חצר אנגלית” יכול להצטייר בקרב רבים מאיתנו כחצר אירופאית מלבלבת ומוריקה או פטיו שופע אור השוכן במרכזו של בית פרטי, אבל בפועל מדובר בשטח שמפלסו מתחת למפלס הקרקע וכולל פתח אוורור, זאת במטרה לספק אוורור ותאורה טבעיים עבור החללים שבקומת המרתף.

הצוות המקצועי של קבוצת טרלידור מציין שהחצר האנגלית נחשבת לפתרון יעיל, אלגנטי ושכיח מאוד בבניה הפרטית, והוא נעשה באמצעות הנמכה של הקרקע ופתיחת חלון. יתרה מכך, במידה והמפתח עצמו מרווח ורחב דיו – אפשר להפוך אותו לפתח יציאה מקומת המרתף המוביל הישר אל חצר הבית, פעולה שיש בה בכדי להזניק משמעותית הן את איכות החיים והן את שוויו של הנכס.

חצר אנגלית בחיתוך לייזר

תקנות התכנון והבניה

מבית קבוצת טרלידור מסבירים שכדי להקים חצר אנגלית יש צורך בהגשת בקשה להיתר בניה במחלקת הרישוי שברשות המקומית. הוועדה המקומית דנה בבקשה ומחליטה אם לדחות אותה או להתיר את הבניה, תוך עמידה בתקנות ודרישות נקודתיות ומרחביות הקשורות לתב”ע (תכנית בנין עיר).

תקנות התכנון והבניה קובעות שבחצר אנגלית ששטחה מעל ל- 100 מ”ר והיא משמשת חלק מבית המגורים, יש להתקין בה דלת וחלון הנפתחים אל מחוץ למבנה, כשהרוחב הפנוי והגובה הפנוי של החלון אינם פחותים מ- 60 ס”מ, והפרש הגובה שבין מפלס הרצפה ואדן החלון אינו עולה על 110 ס”מ. כמו כן, יש להתקין בפתחה של החצר האנגלית רשת או סורג בצפיפות של 5*5 ס”מ לכל הפחות או לחלופין מעקה תקני.

טכניקות נפוצות לבניית מרתפים

מקבוצת טרלידור מוסיפים שמאחר והתקנות הנוגעות לחצר אנגלית מתעדכנות מעת לעת ומאחר וכל ועדה מקומית עשויה לתת פרשנויות שונות לחוק ולקבוע הנחיות נקודתיות בהתאם לתב”ע, מומלץ להסתייע בגורמים מקצועיים לבירור כל האינפורמציה הרלוונטית באגף ההנדסה שברשות המקומית, זאת לפני שמגישים את הבקשה להיתר בניה.

ניתן למנות שתי טכניקות עיקריות לבניית מרתפים, שהן בניית חצר אנגלית מובנית כחלק ממרתף או הקמת קומה תת קרקעית כיחידה אחת שלמה. חסרונה של טכניקה זו נעוצה בכך שהקומה תת קרקעית נבנית ללא פתחים לצורכי אוורור ותאורה טבעיים, מה שמצריך שילוב של מערכות תאורה, סירקולציה ומיזוג אוויר. יחד עם זאת, הקמה של חצר אנגלית מובנית דורשת תכנון הנדסי מקצועי, היות ודי בליקוי אחד כדי להפוך את החצר האנגלית מפתרון אלגנטי לבעיה עם כשלים מבניים חמורים.

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

בואו ליצור איתנו את הפרוייקט הבא שלכם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך